دیجی آل

دیجی آل

Digiall
دیجی آل

دیجی آل

Digiall

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کتابخانه های دیجیتال


مبانی نظری و پیشینه تحقیق کتابخانه های دیجیتال

مفهوم کتابخانه¬های دیجیتال اولین بار در سال 1940، توسط بوش وانه وار در مورد سیستم می¬ماکس بصورت شفاف تعریف شد سیستم می¬ماکس یک کتابخانه دیجیتال مربوط به آینده بود، در این سیستم چنین تصور می¬شد که یک فرد می¬تواند همه کتاب¬ها، دفاتر و ارتباطاتش را دریک دستگاه ذخیره کند

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کتابخانه های دیجیتال

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کتابخانه های دیجیتال
مبانی نظری و پیشینه تحقیق
کتابخانه های دیجیتال
مبانی نظری
پیشینه تحقیق کتابخانه دیجیتال
دسته بندی کتابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 1171 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 69

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق کتابخانه های دیجیتال

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 69

  یک کتابخانه دیجیتالی از تعداد زیادی رایانه تشکیل شده که به وسیله یک شبکه متصل شده­اند. مهم ترین شبکه اینترنت است که به­وجود آمدن آن به عنوان یک شبکه قابل انعطاف، ارزان و جهانی عامل موثر در توسعه کتابخانه­های دیجیتالی شده است.

رایانه­های موجود در شبکه، سه عملکرد اصلی دارند: کمک به کاربران برای ارتباط با کتابخانه، ذخیره منظم اطلاعات جهت نگهداری بلند مدت، خدمات جستجو و مکان یابی اطلاعات با ارایه فهرست­ها و نمایه ها(آرمز، 1381).

مدیران در تصمیم­گیری کتابخانه نقش اساسی دارند و برای تصمیم­گیری آگاهانه در باب هر موضوع باید علاوه بر فراهم ساختن امکانات و تجهیزات سخت­افزاری و نرم­افزاری از اطلاعات تخصصی­مربوط به آن موضوع نیز آگاه باشند. مدیرانی که فاقد آگاهی، تخصص و نگرش مثبت باشند به راحتی نمی­توانند ابداعات و نوآوری­ها را ایجاد کنند (مظفرمقام،1387).

 

2-2-1. تاریخچه روند فن­آوری اطلاعات در کتابخانه‌ها 

هر چند تا دیروز شکل مرسوم دسترسی محققان به اطلاعات پژوهشی به اشکال کاغذی و لوح فشرده بوده‌است، لیکن امروزه عرضه کنندگان اطلاعات، شبکه‌های وب را به عنوان رسانه‌ای مناسب‌تر برای پایگاه‌های اطلاعات مرجع و مجلات پژوهشی تمام متن یافته‌اند. کاربران می‌توانند از طریق وب، اطلاعات مورد نیاز تحقیق خود را در طول شبانه روز و در تمام روزهای هفته از هر مکانی بازیابی کنند. به علاوه، بسیاری از پایگاه‌های مبتنی بر وب، به شکل قوی تری تجهیز شده‌اند ویا اینکه اطلاعات بیشتری نسبت به شیوه‌های سنتی کاغذی یا لوح فشرده ارایه می‌کنند. تغییرات سریع و همه جانبه، کتابخانه‌های تخصصی و کتابداران متخصص در این کتابخانه‌ها را در آستانه عصر جدیدی قرار داده‌است که با گذشته نه چندان دور، بسیار متفاوت است. سیستمهای رایانه‌ای که در کتابخانه‌ها تا دهه ۸۰ مورد استفاده قرار می‌گرفت، ارتباطی پیوسته و مستقیم با عملکردهای سنتی کتابخانه‌ها برقرار می‌نمود، علی رغم توانایی و قابلیت­های عملی و گسترده فهرست­های قابل دسترسی برای عموم [1]و سیستم­های محلی متصل بدان­ها، کتابخانه‌ها هنوز مدلی سنتی از مجموعه‌های فیزیکی و محلی هستند که عمدتا از طریق ابزارهای کتابشناختی ناهماهنگ، می­توان بدان­ها دسترسی یافت. هم اکنون پیشرفت‌های قابل توجهی دیده می‌شود که در حال تغییر بنیادی این مدل است. فن­آوری­های ­نو، فهرست‌های کتابخانه را از راهنماهای ساده منابع به سیستم­های جامع اطلاعاتی تغییر داده‌اند و در مرحله ایفای تعهد خود در انتقال مستقیم منابع اطلاعاتی کتابخانه‌های دنیا و مراکز اطلاع­رسانی به میز استفاده کنندگان هستند. داده‌های رقمی و تصاویر الکترونیکی، کم­کم جایگزین منابع اطلاعاتی فیزیکی شده­اند. روش­های سریع دست­یابی به منابع اطلاعاتی به تدریج اهمیت بیشتری از گردآوری مجموعه‌های جدید پیدا کرده‌است.به گفته کینگ در سال۲۰۱۰بیش از۸۰ درصد روزنامه‌ها و نشریات به صورت پیوسته و از طریق شبکه‌های دور­بین‌المللی در دسترس خواهند بود. این پیشرفت­ها پیامدهای عمیقی درکتابخانه‌های تخصصی دارد. فن­آوری تقریبا تمام جنبه‌های کار کتابخانه را تحت تاثیر خود قرار داده‌است: کتابداران شاغل در بخش فراهم­آوری اکنون باید به دنبال راهی جهت دسترسی مراجعان به منابع دیجیتال باشند، فهرستنویسان باید این منابع را دسترس پذیر سازند و کتابداران مرجع نیز ضمن کمک به مراجعان در داخل کتابخانه باید پاسخ­گوی ارباب رجوع از راه دور باشند.

تاریخ استفاده ازرایانه در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع­رسانی را می‌توان به چند دوره نسبتا مشخص تقسیم کرد: در دهه ۱۹۴۰ نخستین روش­های نیمه ماشینی ذخیره و بازیابی اطلاعات با استفاده از نظام برگه‌ای لبه منگنه مورد توجه قرار گرفت. این نظام در واقع پیش آمد نظام‌های رایانه‌ای دهه ۱۹۶۰ بود. در دهه ۱۹۸۰ شاهد گسترش نظام‌های پیوسته چه از نظر تنوع و ایجاد نرم‌افزارهای آماده و تجهیزات چاپ و نمایش اطلاعات و چه از نظر نفوذ و کاربرد این نظام‌ها در کشورهای در حال رشد بود. دهه ۱۹۹۰ دهه رشد اینترنت به حساب می‌آید و کتابخانه‌ها نیز از این پدیده حاصل از فناوریهای جدید در کارهای خود به خوبی استفاده کردند. این مسیر روز به روز در حال تحول و پیشرفت است و جهت آن به سوی افزایش توانایی‌های انسان در به دست آوردن دقیق اطلاعات می‌باشد. استفاده از فناوری اطلاعات نیازمند آموزشهای ویژه نه تنها برای کتابداران که مستقیما دست اندرکار اطلاع رسانی اند، بلکه برای استفاده کنندگان عادی نیز می‌باشد. امروزه باسواد کسی است که سواد رایانه‌ای داشته باشد و خود بتواند مستقیما از امکانات رایانه‌ای استفاده کند(ویتور،1383).

 


[1] online publicaccess catalog

 

فهرست مطالب

تاریخچه روند فن­آوری اطلاعات در کتابخانه

تعاریف کتابخانه دیجیتالی

چرا کتابخانه دیجیتالی

اهداف کتابخانه دیجیتالی

کتابداران در کتابخانه­های دیجیتالی

آموزش­های لازم برای کتابداران دیجیتالی

انواع دیدگاه ها در مورد کتابخانه دیجیتال

ویژگی­های کتابخانه­های دیجیتالی

مزایای کتابخانه­های دیجیتالی

خدمات کتابخانه­های دیجیتالی

خدمات مرجع در کتابخانه­های تخصصی

مجموعه­سازی و توسعه منابع اطلاعاتی در کتابخانه­های دیجیتالی

مواد اطلاعاتی کتابخانه دیجیتالی

علل گرایش به کتابخانه­های دیجیتالی

چالش­ها در حوزه کتابخانه­های دیجیتالی

چالش­ها و مسایل حوزه نگرش کتابخانه­های دیجیتالی

چالش­ها و مسایل حوزه نیروی انسانی کتابخانه­های دیجیتالی

چالش­ها و مسایل حوزه ساخت مجموعه دیجیتالی

چالش­ها و مسایل تجهیزات و ­دستگاه­های دیجیتال­سازی

اصول و پایه­های ایجاد کتابخانه­­های دیجیتالی

مدیریت کتابخانه های دیجیتال

آموزش

سخت­افزارها و نرم­افزارهای مورد نیاز کتابخانه دیجیتال

سخت­افزارها

نرم­افزارها

تجهیزات دیجیتالی

استانداردها در کتابخانه­های دیجیتالی

هزینه و مسایل مالی کتابخانه­های دیجیتالی

موانع مالی

مسایل حفاظت و نگهداری منابع دیجیتالی

عدم وضوح قوانین مربوط به حق مولف

نبود روابط عاطفی میان کاربر و کتابخانه

استاندارد نبودن نظام­های ارتباطی

عدم هماهنگی مابین متخصصان رایانه­ای و کتابداری و اطلاع­رسانی

برخوردهای مقطعی و سطحی مدیران موسسات

عدم توجه به استانداردهای مورد نیاز

هزینه نسبتا بالای ایجاد

لزوم داشتن مهارت جست­و­جو و بازیابی اطلاعات

موانع مالی

حفاظت از منابع اطلاعاتی بودجه

مدیریت کتابخانه­های دیجیتالی

کتابداران در عصر الکترونیک

کتابداران کتابخانه­های دیجیتالی

وظایف کتابدار دیجیتالی

معرفی برخی از کتابخانه­های دیجیتالی معروف جهان و ایران

معرفی چند نمونه از کتابخانه­های دیجیتالی جهان

معرفی چند نمونه از کتابخانه­های دیجیتالی ایران

کتابخانه دیجیتالی تخصصی انستیتو پاستور

کتابخانه مجازی فارسی قفسه

کتابخانه مجازی ایران

موسسه فرهنگی و اطلاع­رسانی تبیان

کتابخانه دیجیتال دانشگاه آزاد

کتابخانه دیجیتال دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد

پیشینه پژوهش

منابع فارسی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق کتابخانه های دیجیتال

8 نکات بازاریابی ساده دیجیتال رقبای شما


8 نکات بازاریابی ساده دیجیتال رقبای شما

8 نکات بازاریابی ساده دیجیتال رقبای شما

دانلود 8 نکات بازاریابی ساده دیجیتال رقبای شما

8 نکات بازاریابی ساده دیجیتال رقبای شما
بازاریابی
بازاریابی دیجیتال
رقابت در بازاریابی
ترفند بازاریابی
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 472 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14

8 نکات بازاریابی ساده دیجیتال رقبای شما

دانلود 8 نکات بازاریابی ساده دیجیتال رقبای شما

مبانی نظری و پیشینه ایجاد کتابخانه های دیجیتال


مبانی نظری و پیشینه ایجاد کتابخانه های دیجیتال

مبانی نظری و پیشینه ایجاد کتابخانه های دیجیتال

دانلود مبانی نظری و پیشینه ایجاد کتابخانه های دیجیتال

مبانی نظری و پیشینه ایجاد کتابخانه های دیجیتال
دسته بندی کتابداری
فرمت فایل doc
حجم فایل 102 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1. مقدمه.............................................................................12

2-2. مبانی نظری........................................................................12

2-2-1. تاریخچه روند فن ­آوری اطلاعات در کتابخانه ...........................13

2-2-2. تعاریف کتابخانه دیجیتالی ..............................................14

2-2-3. چرا کتابخانه دیجیتالی ؟.................................................16

2-2-4. اهداف کتابخانه دیجیتالی..........................................18

2-2-5.کتابداران در کتابخانه­ های دیجیتالی........................18

2-2-5-1.آموزش­های لازم برای کتابداران دیجیتالی ....................19

2-2-6. انواع دیدگاه ها در مورد کتابخانه دیجیتال .................... 20

2-2-7.ویژگی­ های کتابخانه­ های دیجیتالی ...........................22

2-2-8. مزایای کتابخانه­ های دیجیتالی ......................23

2-2-9. خدمات کتابخانه ­های دیجیتالی ..............................25

2-2-9-1. خدمات مرجع در کتابخانه­ های تخصصی......................... 26

2-2-10. مجموعه­ سازی و توسعه منابع اطلاعاتی در کتابخانه­ های دیجیتالی.27

2-2- 11. مواد اطلاعاتی کتابخانه دیجیتالی .......................28

2-2-12. علل گرایش به کتابخانه­ های دیجیتالی............................29

2-2-13. چالش­ها در حوزه کتابخانه­ های دیجیتالی.....................30  

2-2-13-1.چالش­ها و مسایل حوزه نگرش کتابخانه­ های دیجیتالی ........30

2-2-13-2. چالش­ها و مسایل حوزه نیروی انسانی کتابخانه ­های دیجیتالی ..31

2-2-13-3.چالش­ها و مسایل حوزه ساخت مجموعه دیجیتالی ........... 32

2-2-13-4.چالش­ها و مسایل تجهیزات و ­دستگاه ­های دیجیتال سازی... 34

2-2-14. اصول و پایه ­های ایجاد کتابخانه­­ های دیجیتالی..........35

2-2-15. مدیریت کتابخانه های دیجیتال................ ...............37

2-2-15-1. آموزش................................................... ..................38

2-2-16. سخت­ افزارها و نرم ­افزارهای مورد نیاز کتابخانه دیجیتال.........42

2-2-16-1. سخت افزارها.............................................. .............42

2-2-16-02 نرم ­افزارها ....................................... ....................42

2-2-16-3. تجهیزات دیجیتالی ........................... ...............43

2-2-17. استانداردها در کتابخانه ­های دیجیتالی ....................45

2-2-18. هزینه و مسایل مالی کتابخانه­ های دیجیتالی.....................45

2-2-18-1. موانع مالی............................................. ..............46

2-2- 18-2. مسایل حفاظت و نگهداری منابع دیجیتالی......................47

2-2-18-3. عدم وضوح قوانین مربوط به حق مولف......................47

2-2-18-4. نبود روابط عاطفی میان کاربر و کتابخانه............. ...............50

2-2-18-5.استاندارد نبودن نظام ­های ارتباطی................. ............50

2-2-18-6. عدم هماهنگی مابین متخصصان رایانه ­ای و کتابداری و اطلاع رسانی....50

2-2-18-7. برخوردهای مقطعی و سطحی مدیران موسسات........51

2-2-18-8. عدم توجه به استانداردهای مورد نیاز.................51

2-2-18-9. هزینه نسبتا بالای ایجاد...........................51

2-2-18-10. لزوم داشتن مهارت جست ­و ­جو و بازیابی اطلاعات...........52

2-2-18-11. موانع مالی ...............................................52

2-2-18-12. حفاظت از منابع اطلاعاتی بودجه.......................52

2-2-19. مدیریت کتابخانه­ های دیجیتالی .................52

2-2-19-1. کتابداران در عصر الکترونیک ..................53

2-2-19-2. کتابداران کتابخانه ­های دیجیتالی........................54

2-2-19-2-1. وظایف کتابدار دیجیتالی .....................54

2-2-20. معرفی برخی از کتابخانه­ های دیجیتالی معروف جهان و ایران ...55

2-2-20-1. معرفی چند نمونه از کتابخانه­ های دیجیتالی جهان........55

2-2-20-2. معرفی چند نمونه از کتابخانه­ های دیجیتالی ایران...........55

2-2-20-2-1. کتابخانه دیجیتالی تخصصی انستیتو پاستور........55

2-2-20-2-2. کتابخانه مجازی فارسی قفسه.....................56

2-2-20-2-3. کتابخانه مجازی ایران..........................56

2-2-20-2-4.موسسه فرهنگی و اطلاع­ رسانی تبیان......................57

2-2-20-2-5. کتابخانه دیجیتال دانشگاه آزاد............................57

2-2-20-2-5-1. کتابخانه دیجیتال دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد..65

2-3. پیشینه پژوهش...............................................66

2-3-1. پژوهش های داخل کشور........................................66

2-3-2. پژوهش در خارج کشور.............................................68

2-3-3. نتایج پیشینه ها.............................................................74

دانلود مبانی نظری و پیشینه ایجاد کتابخانه های دیجیتال

پاورپوینت الکترونیک دیجیتال منطق CMOS


پاورپوینت الکترونیک دیجیتال منطق CMOS

دانلود پاورپوینت الکترونیک دیجیتال منطق CMOS بررسی الکترونیک دیجیتال منطق CMOS پاورپوینت جامع و کامل الکترونیک دیجیتال منطق CMOS کاملترین پاورپوینت الکترونیک دیجیتال منطق CMOS پکیج پاورپوینت الکترونیک دیجیتال منطق CMOS مقاله الکترونیک دیجیتال منطق CMOS تحقیق الکترونیک دیجیتال منطق CMOS

دانلود پاورپوینت الکترونیک دیجیتال منطق CMOS

دانلود پاورپوینت الکترونیک دیجیتال منطق CMOS
بررسی الکترونیک دیجیتال منطق CMOS
پاورپوینت جامع و کامل الکترونیک دیجیتال منطق CMOS
کاملترین پاورپوینت الکترونیک دیجیتال منطق CMOS
پکیج پاورپوینت الکترونیک دیجیتال منطق CMOS
مقاله الکترونیک دیجیتال منطق CMOS
تحقیق الکترونیک دیجیتال منطق CMOS
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1866 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 90

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

 قسمتی از متن پاورپوینت :

 

تعداد اسلاید : 90 صفحه

الکترونیک دیجیتال منطق CMOS مقدمه منطق CMOS مهمترین خانواده مدرات منطق بشمار میرود. این منطق از اینرو Complementary نامیده میشود که در آن به تعداد مساوی از ترانزیستورهای n-channel و p-channel استفاده شده است که بصورت مکمل هم کار میکنند.
مزیت غیر قابل رقابت آن در توان مصرفی بسیار ناچیز ترانزیستورها در حالت ایستاست. همچنین قابلیت مجتمع سازی بسیار بالا و سرعت زیاد آن باعث شده تا در اغلب وسایلی که از باتری استفاده میکنند نظیر کامپیوترهای قابل حمل و گوشی های تلفن همراه از این تکنولوژی استفاده شود. منطق CMOS یک تابع f(a,b,…x) را میتوان با استفاده دو مدار متمم مطابق شکل مقابل پیاده سازی نمود.
بازای ترکیب مورد نظر ورودی ها فقط یکی از مدارات pull up و یا pull down فعال شده و باعث میشود تا خروجی به منبع تغذیه و یا زمین وصل شود.
در منطق CMOS برای ساختن مدارات pull up از ترانزیستور های نوع p و برای ساختن مدارات pull down از ترانزیستور های نوع n استفاده میشود.

معکوس کننده CMOS گیت های پایه پیاده سازی تابع معکوس کننده CMOS یک معکوس کننده CMOS از یک ترانزیستور افزایشی NMOS و یک ترانزیستور افزایشی PMOS تشکیل میشود.
بازای ورودی VIN=0 ترانزیستور n قطع بوده و ترانزیستور p در ناحیه خطی است. لذا خروجی در منطق یک قرار گرفته و برابر است با VDD
بازای ورودی VIN=VDD ترانزیستور n در ناحیه خطی قرار گرفته و ترانزیستور p قطع است. لذا خروجی صفر است.
در هر دو حالت جریانی که از منبع کشیده میشود بسیار ناچیز و در حد جریان نشتی ناحیه قطع ترانزیستور است از اینرو توان مصرفی این گیت بسیار کم است.
اندازه هر ترانزیستور 1/10 ترانزیستور دو قطبی و 1/500 اندازه مقاومت است لذا امکان مجتمع سازی این وسیله بسیار زیاد است.
تاخیر گیت های CMOS امروزی در حد یپکوثانیه است.
تنها نقطه ضعف آنها تغذیه مدارات بیرونی است که از این لحاظ تکنولوژی دوقطبی هنوز بر CMOS برتری دارد. مشخصه انتقال ولتاژ وقتی ورودی مدار مقابل کمتراز Vt باشد ترانزیستور n قطع بوده و ترانزیستورp در ناحیه خطی خود عمل خواهد نمود. درنتیجه
VOH=VDD
با افزایش ورودی ترانزیستور n در ناحیه اشباع و ترانزیستور p در ناحیه خطی قرار میگیرد.
شرط اشباع ترانزیستور n برابر است با:
اگر این شرط برقرار باشد جریانی که از منبع کشیده میشود برابر با جریان اشباع ترانزیستور nخواهد شد:


مشخصه انتقال ولتاژ ولتاژ خروجی از رابطه زیر بدست می آید که در آن VDSPO ولتاژی منفی است.


بنابراین:

از آنجائیکه مقدار Vout از قبل معلوم نیست بعد از بدست آمدن آن باید شرایط اشباع ترانزیستور n و خطی بودن ترانزیستورp دوباره چک شود.
مشخصه انتقال ولتاژ با افزایش ولتاژ ورودی VIN ترانزیستور p نیز اشباع میشود. شرط اشباع هر دو ترانزیستور عبارت است از:

با اشباع هر دو ترانزیستور تعیین منحنی مشخصه انتقال بدون دانستن پارامترهای مدولاسیون کانال امکانپذیر نیست. یک راه ممکن درونیابی بین دو ناحیه مجاور منحنی مشخصه است. مشخصه انتقال ولتاژ با قرار گرفتن ترانزیستور n در ناحیه خطی و p در ناحیه اشباع جریان منبع برابر با جریان ترانزیستور p خواهد بود و خروجی برابر با VDS ترانزیستور n خواهد شد.
شرط اشباع ترانزیستور p و خطی بودن ترانزیستور n برابر است با:
تحت این شرایط داریم: مشخصه انتقال ولتاژ با نزدیک شدن ورودی به VDD ترانزیستور p قطع خواهد شد.

در این حالت جریان منبع صفر شده و خروجی نیز برابر صفر میشود.
ملاحظه میشود که میزان نوسان خروجی برابر با ولتاژ VDD خواهد شد. این خاصیت عملکرد rail-to-rail گیت CMOS نامیده میشود که ویژگی مهمی برای آن بشمار میرود. خلاصه منحنی مشخصه مثال تاخیر انتشار برای تخمین تاخیر انتشار گیت معکوس کننده مقابل فرض میشود که تغییر در ورودی بصورت پله ای باشد.
برای محاسبه t PHL فرض کنید که در لحظه t=0 ورودی از صفر به VDD تغییر کند. ترانزیستور n در لحظه t=0+ اشباع بوده و تا رسیدن خروجی به VDD-VT در اینحالت باقی میماند. در این زمان یک جریان ثابت از ترانزیستور n عبور خواهد نمود.


این ترانزیستور با رسیدن خروجی به مقدار
خطی میشود.


وقتی خروجی از VDD-VT کمتر میشود ترانزیستور n وارد ناحیه خطی خود میشود.
در این ناحیه میتوان ترانزیستور را با مقاومتی مدل نمود ...

 


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

 

دانلود پاورپوینت الکترونیک دیجیتال منطق CMOS

پاورپوینت آزمون های کنترل کیفی دستگاههای رادیوگرافی دیجیتال


پاورپوینت آزمون های کنترل کیفی دستگاههای رادیوگرافی دیجیتال

دانلود پاورپوینت آزمون های کنترل کیفی دستگاههای رادیوگرافی دیجیتال بررسی آزمون های کنترل کیفی دستگاههای رادیوگرافی دیجیتال پاورپوینت جامع و کامل آزمون های کنترل کیفی دستگاههای رادیوگرافی دیجیتال کاملترین پاورپوینت آزمون های کنترل کیفی دستگاههای رادیوگرافی دیجیتال پکیج پاورپوینت آزمون های کنترل کیفی دستگاههای رادیوگرافی دیجیتال

دانلود پاورپوینت آزمون های کنترل کیفی دستگاههای رادیوگرافی دیجیتال

دانلود پاورپوینت آزمون های کنترل کیفی دستگاههای رادیوگرافی دیجیتال
بررسی آزمون های کنترل کیفی دستگاههای رادیوگرافی دیجیتال
پاورپوینت جامع و کامل آزمون های کنترل کیفی دستگاههای رادیوگرافی دیجیتال
کاملترین پاورپوینت آزمون های کنترل کیفی دستگاههای رادیوگرافی دیجیتال
پکیج پاورپوینت آزمون های کنترل کیفی دستگاههای رادیوگرافی دیجیتال
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 7566 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 121

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

 قسمتی از متن پاورپوینت :

 

تعداد اسلاید : 121 صفحه

آزمون های کنترل کیفی دستگاههای رادیوگرافی دیجیتال کنترل کیفیت کنترل کیفی در 3 سطح انجام می شود:
1- توسط تکنولوژیست
آزمون های روزانه بدون اندازه گیری پرتو ها .
2 –توسط فیزیسیست
این آزمون ها، شامل دزیمتری و تنظیمات غیر مخرب نیز می شود.
3- توسط کارشناسان شرکت نصب کننده
تنظیمات نرم افزار و سخت افزار سیستم دوره زمانی آزمون های کنترل کیفی موارد زیر باید بطور روزانه توسط تکنولژیست کنترل و بررسی شود:

Intreface ها
Workstation
واسطه های PACS
ترمینال ID
قرائت گر CR دوره زمانی آزمون های کنترل کیفی آزمون های هفتگی یا 15 روز یکبار که باید توسط تکنولژیست انجام شود:
کالیبره کردن مونیتورهای Workstation (SMPTE)
کنترل با استفاده از تصویر فانتوم QC
کنترل فیلترها : باز کردن و در صورت نیاز تمیز کردن
تمیز کردن screen ها با استفاده از مواد شستشودهنده دوره زمانی آزمون های کنترل کیفی فصلی (تکنولژیست)
بررسی کاست ها و تمیز کردن آن با شوینده های توصیه شده
بازنگری آمار تکرار تصویر برداری وپرتودهی
بروز رسانی QC. log ، بازنگری tolerance ها. دوره زمانی آزمون های کنترل کیفی سالیانه (فیزیسیست)
انجام تست های
خطی بودن
Sinsitivity
یکنواختی
ارزیابی کیفیت تصویر
تهیه مجدد مقادیر baseline برای تست های پذیرش
بررسی تعداد پرتودهی های تکراری و گزارش تعمیرات آزمون های کنترل کیفی
Homogeneity
Dynamic Range,
Contrast Resolution
Threshold Contrast Detail Detectability,
Limiting Spatial Resolution
Geometry Distortion برای رادیوگرافی CR ) با سیستم فسفر( و دتکتور های flat panel آزمون های زیر پیشنهاد می شود: همچنین پیشنهاد می شود که آرتیفکت ، دز بیمار و نشانگر پرتودهی بررسی شود. آزمون های بهره برداری دستگاههای دیجیتال آزمون های مورد نیاز براساس ضوابط امور حفاظت در برابر اشعه در ایران یک نواختی (Homogeneity)
دامنه اندازه گیری (Dynamic Range)
قدرت تفکیک کنتراست (Threshold Contrast Resolution)
قدرت تفکیک فضائی (Limiting Spatial Resolution)
آرتیفکت(Artifact)
اعوجاج (Distortion)
مونیتورینگ شاخص حساسیت (Sensitivity Index Monitoring) فانتوم های کنترل کیفی
Leeds TO 20 Threshold Contrast Test Object
Leeds TOR 18 FG Test Object
Leeds TO M1 Geometry Test Object
Pehamed DIGRAD Phantom
Wellhofer DIGI-13 Phantom فانتوم های پیشنهادی برای کنترل کیفی رادیوگرافی CR ) با سیستم فسفر( و دتکتور های flat panel بشرح زیر می باشد: TO 20 - Leeds Test Objects Threshold Contrast - Digital Subtraction Fluoroscopy این ابزار برای ارزیابی کمی کیفیت تصویر طراحی شده و نتیجه آن را میتوان بروی منحنی شاخص آستانه آشکارسازی رسم نمود.
مشخصات:
Size range: 11mm to 0.25mm.
44 details: A range of 12 sizes, 12 contrasts. 
Contrast range 0.0014 to 0.924 @ 70kV, 1.5mm Cu filtration مشخصات فانتوم های کنترل کیفی Leeds TOR 18 FG Test Object این ابزار برای:
تنظیم کنتراست و روشنائی مونیتور
اندازه گیری قدرت تفکیک (0.5 to 5.0LP/mm)
Low contrast detail detectibility ( دارای 18detail بقطر 8mm و دامنه کنتراست بین 0.009 تا 0.167 در ولتاژ 70kE با فیلتر 1mmCu) .
اندازه گیری circular geometry
مشخصات فانتوم های کنترل کیفی مشخصات فانتوم های کنترل کیفی Leeds mesh TO.MS# Leeds mesh TO.MS# از این ابزار شبیه به توری است و برای بررسی یکنواختی میدان اشعه استفاده می شود. Leeds TO M1 Geometry Test Object این ابزار برای بررسی Distortion بکار می رود.
یک ماتریس 15x15 مربعی می باشد که ابعاد هر مربع برابر با 2cmx2cm میباشد. مربعاتی که در وسط ماتریس قرار دارند بفاصله یک سانتیمتری مدرج شده اند. مشخصات فانتوم های کنترل کیفی Leeds jig test object TO.J3.
Log/Linear subtraction ADC and DAC operation:
. این ابزار برای انجام آزمون های زیر در دستگاههای آنژیوگرافی بکار می رود:
تنظیم روشنائی و کنتراست مونیتور و بررسی تکرار پذیری gray scale
تطابق و تکرار پذیری کنتراست و روشنائی hard copy
بررسی اثر ظهور ثبوت روی فیلم


روی این ابزار :
10 step wedge برای عبور اشعه با مقیاس خطی و
9 step wedge برای عبور اشعه با مقیاس لگاریتمی وجود دارد. مشخصات فانتوم های کنترل کیفی محاسبه اعوجاج ...

 


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

دانلود پاورپوینت آزمون های کنترل کیفی دستگاههای رادیوگرافی دیجیتال